tirsdag 10. mars 2009

Liverpool- Real Madrid

Har akkurat sett matchen Liverpool -Real Madrid. Er mildt sagt i det blide hjørnet. 5-0 seier sammenlagt mot et middels brukbart lag må vel kunne betraktes som greit. I og med jeg er litt ovenpå og i fotball modus kan jeg fortelle om en liten søt kommentar fra min yngste datter som faktisk har blitt til mulig ny juletradisjon. Det begynte så enkelt som at vi diskuterte om ungene skulle gå julebukk, vi hadde også den samme kvelden kjøpt noen fuglenek. Tror at kombinasjonen julebukk/fuglenek ble litt for mye for en 4 åring. Så det hun sa var at hun også ville gå julenek. Vi forklarte da at det går ikke an å gå julenek, det heter julebukk. Saken lå en stund død inntil jeg fortalte min gode venn og svoger (A-N) om hendelsen. Han korrigerte meg og fortalte at det er faktisk er mulig å gå julenek. Det eneste man trenger er å finne et naut som tusler rundt i julemørket med ei Manu drakt godt tredd nedover hue. Kombinasjonen er så effektiv og åpenlys at man tvert vet at man står ovenfor et julenek. Oppfordrer vel egentlig ikke noen mennesker til å gjøre dette (har noe med å ikke unne din verste fiende osv.). Dette vil også føre til mye snakk i nabolaget. Men selvfølgelig er det noen som drister seg til det i ly av vinterens mørke. Gleder meg til lørdag YNWA

9 kommentarer:

Eivind sa...

Haha ... farlig sant. Slike nek burde man med fordel kunne pyrre på, for vår og våre etterkommeres sikkerhet. Tenk at slike grufullheter trasker rundt der ute i samme land som vi har det så trygt og godt ...

ElinSire sa...

Julenek -haha :) Emmely er søt!

Heia Liverpool!!

Linda sa...

Det er vel nå jeg banner i kjerka ved å si at jeg gleder meg til manu-inter i kveld. I manu's favør. Tar gjerne på meg rollen som julenek!

PostcardNorway sa...

Har enda ikke ekskludert noen fra bloggen min, men kjenner at jeg var close et sekund. ok vær julenek du og lykke til

:) sa...

Hahahahaha ;P

Ja, Linda, nå trår du i farlig farvann...

HILDE sa...

Hva skjedde med blogging a Ronny?

Keep up the good work!

Sandy sa...

Ja! Hva med den andra gode historien duskulle ta senere? ;) hehe...

Mette sa...

hva skjer a Ronny? Har du ikke mer på hjertet?

PostcardNorway sa...

Nei, hjerte mitt er tomt